Välkommen att utforska min blogg...

Fasta

 
Har nu hållt på med att fasta 16/8 i några veckor och det har gått bra,
passade på att hålla upp med intag av mat, dels under tiden då jag jobbade (natt) och fram till kl 14 00 dagen efter (då sov jag)
Det var lite tufft ibland under natten, då magen kunde kurra då och då, men jag drack vatten och åt några skivor färsk gurka.         
Måste erkänna, att då jag kom hem till Sverige igen, så blev det lite fusk ;)
 
Men skall fortsätta då jag är på jobbet igen
*********
Man måste också hålla konditionen i topp
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har nu lusläst mycket om huruvida det är nyttigt och bra för kropp och sinne att fasta, och skall nu testa detta under en period.
Det finns olika sätt att fasta på,.
Man kan fasta flera dagar i följd, eller fasta t ex 5/2 vilket betyder att man fastar 2 dagar och äter 5 dagar, eller fasta 16/8 vilket betyder att man fastar 16 timmar och äter 8 timmar. Och det är det jag nu har börjat med.

Jag har lagt upp det så, att jag äter mellan 14 00 - 22 00 och fastar då resten av dygnet och det går bra, för en stor del av faste- tiden sover jag.

Detta har jag nu gjort i 4 dagar och det känns bra. Trodde jag skulle vara vrålhungrig, men det gick efter förväntan bra.
Innan jag började med detta har jag testat LCHF, men måste säga att det inte gick något vidare bra, troligtvis gjorde jag något fel, för jag gick upp i vikt :(
Men jag har sedan någon månad tillbaka uteslutit socker, vitt mjöl, ris och pasta och försöker äta så sunt som man bara kan, känner mig piggare. Skall bli spännande att se resultatet om någon tid med denna fastan jag nu håller på med.

Det är viktigt att se til att man får i sig omega 3 och vitaminer.
 
Jag kommer att återkomma med resultatet........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0