Välkommen att utforska min blogg...

Mina barnbarn på besök

Denna vecka har jag besök av 2 av mina barnbarn

Min dotter och hennes 2 flickor kom hem till buan för att stanna några dagar
Vi har det jättemysigt, min dotter hjälper mig att städa ur garderoberna och det behövs kan jag lova. En dag var vi ute
och eldade upp gammalt skräp, gamla kläder som jag har "pippi" på att samla på mig *smile*

Här står lilla Evelina helt facinerad av
elden. Hon och hennes lillasyster Svea tycker som sin momma, att eld är något väldigt fint att titta på, men också väldigt "farligt" om man inte är noga med att passa den.
Nu har hösten verkligen "slagit" klorna i Sverige och det är en helt underbar årstid, men å andra sidan gillar jag alla 4 årstiderna vi har i vårt land.

Men övergången till vintern kan vara jobbig för några.
På hösten kan man fylla på sitt vinteförråd med olika bär och svampar.
Att vara ute i skogen ger en så rofylld känsla...man är liksom ett med naturen.
Vi har plockat mycket svamp, mest då kantareller och de flesta hittade vi i grannlandet Norge när jag var där och jobbade.
Så nu har man både torkade och frysta svampar som skall räcka under vintern. Nu är älgjakten igång och man får passa sig att vistas ute i skogen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0