Välkommen att utforska min blogg...

En nostalgitripp till Lysekil

En nostalgi-tripp till Lysekil med Sergio

Denna bron var så roligt konstruerad...så jag bara måste fota den




Här beslutar vi oss för att ta färjan mot Lysekil




Många med oss gjorde detsamma



**********



Här är vi nu framme i Lysekil
På kvällen är det så vackert när strålkastare lyser mot kyrkan



Skall nu visa Sergio det Lysekil som jag bodde i drygt 10 år

♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•☆.。.•*✿






Här har vi då Kungsgatan, där Kungsbaren fanns tidigare
Ett hotell med resturang som mina föräldrar ägde och drev




Nu är det ombyggt till lägenheter



Denna dörr har jag passerat en antal gånger :))




Här gick vi in på innegården





**********

Nu har vi hamnat på Kvarnberget, där jag bodde under en tid
Och där mina 2 äldsta pojkar började sina levnadsår.





Just i detta hus bodde vi på nedre botten





Den lägenheten ni ser till höger om mig, var vårt hem under en tid.




Här är den sköna parken mitt i Lysekil
Här har jag många fina minnen med mina barn




Nu har vi kommit ner till stadshotellet Lysekil
och vad fanns inte här? Jo en affär som Sergio gjorde 2 fynd.





Här har vi Stadshotellet - precis som det såg ut då jag bodde i Lysekil




Längre ner i hamnen ligger Hotell Lysekil
Också detta fanns för flera år sedan




Bakom mig till höger ser man den forna resturang Terassen



Visst ser det underbart ut med havet....
Här har man suttit många gånger







Här har vi nu tagit plats för att stilla vår hunger
Jag väntar på Sergio skall komma och göra mig sällskap





Nu är han "på språng" från WC




Här poserar Sergio utanför puben Ankaret







Nu har vi fart ut till Pinnevik..
Ett ställe jag ofta var med pojkarna på sommaren
Denna dag var det grått o regnigt....och folktomt




Ytterligare ett fint badställe är Ålevik




Också detta ställe tomt
förutom vi då...



Här har mina 2 äldsta pojkar tumlat om i vattnet och badat
många gånger...vi var härnere väldigt ofta under varma sommardagar








I gamla stan...hittade vi denna ståtliga fyr





Portalen till den berömda Havsbadet
Här inne hade min far sin båt liggandes...








Kommentarer
Postat av: Tanja och Selma

Titta gärna in på vår blogg! Kankse gillar du det och vill se mer=). Glöm inte att kommentera om något faller dig i smaken=)

2010-06-07 @ 21:19:35
URL: http://tanjaselma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0