Välkommen att utforska min blogg...

Nu är det vinter

Nu har snön kommit och vintern har börjat
Det är en härlig tid..man får tända levande ljus och njuta

******************************

Jag har nu det senaste året jobbat av och till i Norge, och att jag började med det är det bästa jag gjort i mitt liv. Det var/är något helt annorlunda att jobba där än på den plats jag var på i Sverige.

Jag trivs så otroligt bra, alla arbetskamrater är supertrevliga, för att inte tala om cheferna, de är mycket trevliga.


Det är fler svenskar som jobbar här, så man har mött mycket trevliga människor. Gjort en massa nya bekantskaper. Vi träffas även privat då tid finns och en del av oss bor i samma hus, fast i olika lägenheter.
Just nu bor jag i en liten lägenhet som är helt suveränt fint. Ibland får man bo i samma hus, så man delar på kök och tv-rum, men det fungerar den tid man är här, och alla är trevliga.

I denna lilla by eller samhälle där jag vistas är helt underbart vacker, höga berg och djupa dalar, det är som ett sagoland.

Har denna gång varit här några veckor och skall snart fara hem till Sverige, det skall bli skönt att få komma hem ett tag, få träffa barnen igen och njuta av att vara ledig en längre tid, det är fördelen med att jobba så här.
 Man jobbar intensivt för att sedan njuta av ledigheten.



Hörde på radion igår att dåliga chefer kan orsaka hjärtinfarkt hos personalen
Tänk på det........Ta ert ansvar!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0