Välkommen att utforska min blogg...

Påsk-dagen

Goda vännerna Tony & Kathe med sina döttrar plus en av tjejernas kille Emil  och en kompis till den andra dottern kom hem till Buan påskafton. Vi åt gott och umgicks.

På påskdagen planerade vi en underbar dag ute på isen för att fiska.

Dagen började bra
Det var en hel del fiskare ute faktiskt, som njöt av det vackra vädret.




Vi ställde upp skotrarna för att sedan börja fiska





Tony nästan "dök" ner i ishålet - på jakt efter storfisken



Han låg där ett tag....



Och "vips" fick han upp en fin röding



Sedan var det dags för lite grillning...



**********

På vägen hem körde jag & Sergio fast, men fick hjälp av Emil att komma loss



Efter ett tag var det Tony's tur att fastna :=))))




De fick koppla loss pulkan



Emil & Kathe drog iväg med skotern under överseende av Tony
Jag gjorde ingenting...bara fotade...gjorde illa ryggen några dagar tidigare när jag skulle lyfta undan en skoter, snacka om att vara dum nog att tro man är "urstark"



Ungdomarna fick dra med sig pulkan




Nu var skotern loss och vi kunda fara vidare (trodde vi)



Då började ena skotern klattra...
Men efter en stund med draghjälp uppför backen kom vi så hem igen



Väl hemma fick killarna fixa skotern




Och Tjorven & Wilma fick komma ut och rasa av sig.



Vi har iallafall haft en oförglömlig dag i vårsolen.
Och jag hoppas att alla ni som läser detta har haft en underbar helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0