Välkommen att utforska min blogg...

Helgen i Tulleråsen hos Tony & Kathe

I helgen som var, tillbringade vi 2 dagar med Tony & Kathe och deras barn. Vid ankomsten hittade vi Tony i full färd med att sätta upp solcellen (eller vad det heter)på baksidan av garaget.

Magnus var där och hjälpte Tony


Efter några timmar och en god middag, tog Tony fram sina flugfiske-grejor, så man fick testa att binda några flugor till nästa dags fiske på Landösjön



Pappa Tony & Jennifer visade hur man skulle göra, ingen lätt sak för den som aldrig gjort det tidigare - jag lovar -



Här är min första fluga...inte så pjokig..



Klart att Sergio skulle testa, han håller ju på med flugfiske..



Så här såg hans första fluga ut... undrar vad han skall fånga???
Skoja bara...den var skitsnygg...återkommer med resultat på fångst




Här har vi nu kommit till landösjön och håller nu på att göra några hål Det var ruggans kall vind denna dag...



Här sitter en enveten fiskare från "götet"

MÅSTE TILLÄGGA....INGEN AV OSS SOM FISKADE FICK NÅGOT
"Synd att inte jag testade" Nu var jag självgod så det skrek *ASG*



Jag, Kathe och lilltjejen deras stack upp till grillplatsen, för att dels värma oss och dels för att grilla lite, magarna hade börjat "skrika" efter föda. Surrade lite med trevliga fiskare som heller inget fick under dagen



det var fler magar än våra som skrek...här har nu Sergio kommit upp för att göra oss sällskap..eller äta kanske...)))



Kunde bara inte låta bli att foto min skugga...



Själv fiskade jag inte alls, hade för ont i ryggen för att sitta still och "veva" med armen, även då jag vet att man skall hålla sig i rörelse, för att på så sätt få en genomströmning runt sträckta muskler och ledband.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0