Välkommen att utforska min blogg...

Nu har man tagit Björnpass också

När man nu skall ut i skogen så gäller det att även kunna skjuta björn
Idag var jag ner på skjutbanan och sköt och efter andra gången fick jag in träffarna.

Och då får man ett "Björnpass"


Detta är mitt :=)))))


Här inne står man när man skjuter på stående & löpande älg 100 m bort



Här är några av oss samlade
Kaj ,Irene,Bert, Janne, Rickard och närmast till höger, min svåger Sven



Här får vi instruktioner av jaktledaren Janne hur vi skall skjuta



Här ser vi björnen från sida, där har man ett litet träffområde straxt ovanför och lite till höger om frambenen
Här skall man skjuta 4 skott och alla skall vara inom det området. På 40 sekunder.




Här skall vi träffa mitt i prick mellan/ovan ögonen.
Vi skulle skjuta 2 skott på 4 sekunder



Här är banan sett från skjut-huset



Tittar man närmare på detta foto, så ser man en som står beredd att skjuta
Se pipan ner till höger !



Här går Irene och jaktledaren för att kolla hur skotten har tagit




Kaj på väg upp och skjuta från nästa position
Vi skulle skjuta 4 skott från 80 meter med stöd (ett måste) inom 40 sekunder
Sedan 4 skott till från 40 meter med stöd inom 40 sekunder
Alla 8 skotten skall träffa i området på den tavlan av björnen, stående från sidan.



Bert tog stöd mot ett träd och det visade sig vara bra.
(Det var så jag träffade på björnen)



Här är det ännu en skjutglad skytt




Vi hade mycket trevligt och nu är man redo för älgjakten
Men jag skall inte jaga förrän efter denna vecka.
Men jakten börjar imorgon här.

Jag själv skall jobba imorgon och på söndag sticker jag ner till Göteborg, till Sergio.
Vi skall bl a ut och plocka svamp, kanske vi tar en tur till Lysekil också, vi får se.

Vi skall iallafall ha det mysigt & trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0