Välkommen att utforska min blogg...

Nu har älgjakten börjat häruppe i Jämtland



Ja, nu har älgjakten börjat på vissa ställen, dock inte här där jag bor.
Jag skall inte ut i älgskogen förrän den andra delen av september och det skall bli spännande.
Idag på morgonen var det en tät dimma och jag fick faktiskt skrapa rutan innan jag for på jobbet. Men sedan klarnade det upp och det blev en solig och varm dag.

Vet inte om något lag skjutit någon älg ännu, men björn har det blivit skjutit, hela 26 st, sist jag hörde på nyheterna. Och det är bra för det är mycket björn runt omkring oss, mer än vad folk tror.



Det är otroligt skönt att sitta ute i skogen och vara ett med allt.
Tända en liten eld och bara njuta  och vänta...och vänta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0