Välkommen att utforska min blogg...

Bohus utanför Göteborg




Jag är nu hemma igen efter en underbar vecka nere i Bohus hos Sergio och fisken
Han bor i ett fint område med mycket grönska
Här kommer några foton från själva området.

Detta är taget på kvällen







Nu är vi ute på promenad



Mycket fina grönområden















I 2 dagar var vi ute i skogarna runt där han bor och plockade svamp.
Jag har tidigare bara plockat kantareller, men fick nu lära mig känna igen trattkantareller
de är helt underbart goda.

Vi fick ganska mycket av "trattisar", kantareller, karljohan etc...
Såg mycket vackra oätliga svampar som jag bara var tvungen att föreviga med kameran.

Här är vi på väg upp till den första svampskogen



Myrstack som jag bara "måste" fotografera



Här har vi en rotvälta



* Nu kommer vi till svamparna *

En del av de  kantareller vi fick



Trattisarna (Trattkantareller)



KarlJohan - Tegelröd björksopp
Nu skall vi snart njuta av den nyplockade svampen * MUMS *




Det blev en underbar svampomelett





De första kantarellerna vi hittade























Här kommer en hel del vackra  som jag inte har en aning om vad de heter eller om de är ätliga
Men vackra är de.

















De här är "Trattisar" (Dessa går att äta och är jättegoda)



Detta är en sällsynt "svamp-gubbe"
Ätlig och mycket god :=)))





Denna lilla sjö passerade vi. Här finns regnbågslax.



Här håller Sergio på och röker en lax som vi sedan avnjöt.



Sergio är en fantastisk kock



Sista kvällen firade vi med härliga kräftor









Fler bilder från min "lillsemester"

Här går en bro över till ett "Häxberg"



Det sägs att de brände häxor på bål här förr i tiden
(Tur att inte jag levde då)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0