Välkommen att utforska min blogg...

Kryssning med min skolkamrat Lillemor

Varje år brukar jag och Lillemor göra en liten kryssning på Birka-båten som går från Stockholm. Här kommer några bilder från den resan

När vi kom till Stockholm så sov vi först en natt i Lillemors' dotter's lägenhet ute i Aspudden.
Dagen då vi skulle "kryssa" tog vi tunnelbanan in till Slussen där vi strosade runt i regnet ett par timmar.
Här slank vi in på ett mysigt litet ställe och intog en snabb lunch

"Bilderna är inte så klara - de är tagna med mobilen"




Visst ser det gott ut?



Innan vi gick ombord på Birka Båten, så satt vi en stund på öl-båten
Här nedan ser ni en liten bit av Birka



Lillemor på väg in i den hytt som vi nu skulle spendera ett dygn i.



Mycket fräscha hytter



Här har vi ett litet cafe med många läckerheter



Det var otroligt mycket folk med på denna tur




Här kan man också sola solarium och bada



Naturligtvis fanns det hela tiden underhållning lite överallt på båten



Och jag måste ju bara testa lyckan vid banditerna
Vann jag? Nejdå....



Sista och andra dagen på båten - serverades det en underbar lunch
Mycket god mat och dryck. Helt fantastiskt.



Lite smakprov på förrätten



Nu har vi gått av båten och väntar på min son Anders som skall komma och hämta oss.
Lillemor var ganska trött :=))




Kommentarer
Postat av: Junitjej

God morgon! Hoppas du har sovit gott!!

2008-11-06 @ 06:29:58
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0