Välkommen att utforska min blogg...

Hos Sergio maj 2008

Jag, Sergio och Natalie for bort till Surte-sjön när jag var nere och hälsade på Sergio.
Det var mycket vackert där och många fåglar att titta på och matade dem gjorde vi också.




Här kommer Natalie med en påse "gottis" till fåglarna, och hon gillar inte att man fotar henne :=))))



Man får vara glad över att få se ryggen av henne................





Vackra fåglar vid Surte-sjön

image74

image75

image76

Natalie..en blivande fågelfotograf

image77

Jag och min sondotter Natalie på bryggan i livlig diskussion

image78

Sergio bland träden

image79

Ett skogstroll :=))))))

image80

Det var så vackert vid Surtesjön

image81

Detta är som en liten ö för anderna



Sergio som vill visa något...kanske en fågel till     ?????



Här fann vi ett litet lusthus där vi stannade ett tag............





Vi gick sedan vidare till ett berg för att titta på utsikten över Surte





Fotografen Sergio Salaris



**********************************************************************************


Sergio gjorde en jättegod gryta till killarna som förberedde inför moppe-racet
och jag bakade lite bröd till den....

image83

***********************************************************************************
Tävlings-dagen
Här väntar de på de första anmälningarna

image85

Nu börjar de komma.....

image86

Det var ca 20-talet startande
Här är några av de maskiner som skulle tävla om bra platser...

image88

image89

Och här gör sig Sergio klar för racet...

image84

Nu närmar sig racet's första start..

image87

Nu går snart tävlingen igång..

image90

I väntan på grönt ljus.... spännande

image91

Det var stor publik och vädret var perfekt.

image92


Många hade sina cyklar med sig...här är några av dem

image93

**************************************************************************
Sergio fick en bra placering trots avsaknad av bl a lustgas
**************************************************************************

Hemma hos Sergio i hans underbara lägenhet senare samma dag...


Sergio's systrar Maggan (som ser ut att värma sina händer på lampan)
Anna med sin vackra rosa tröja och jag som är orolig att Maggan skall riva ner lampan :=))
Vi sitter här på lördagskvällen och njuter av ett glas vin , senare åkte vi ner till klubben tillsammans med Sergio
och Annas lilla hund Zelda

image82

Senare nere i klubben var det full rulle hela kvällen...

Här tar sig Sergio en god öl            Snygg solbränna  föresten...


image94


Maggan och Anna        två vackra systrar

image95

Och så jag.............. som ser ut att hålla en bomb i handen :=))




Visst kan livet vara njutningsfullt ibland     !!!!!!!

image97

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0