Välkommen att utforska min blogg...

Jätte trevligt avslut på en super trevlig dag

Hela dagen har varit en trevlig och annorlunda dag .
Efter frukosten tog vi våra spön och gick till forsen för att fiska....
Det var en bit att gå och Sergio undrade om vi inte snart var framme  ?


Nåja, vi kom så fram och allt var frid o fröjd förutom att Sergio såg ut som en utomjording *ASG*



Efter någon halvtimme utan ett napp, ville så han flytta på sig, vilket vi gjorde.



Jag var lite tveksam att vi gick åt rätt håll (Sergio valde ) men vad gör man inte för en man....URKL
vi gick kors o tvärs över ån, han blev blöt om fötterna av allt vadande, men gnällde faktiskt inte ett dugg.
Jag fick gå först för att kolla om det var säkert att vada över...eller??? *ASG*



Snart insåg jag att när vi äntligen kommer att vända hemåt igen, så har vi avverkat 1 mil minst. Men jag teg och samtyckte......*ler* Myggorna stod som en svärm över oss, mest omkring Sergio då.
Vi hade smörjt in oss med Bäckolja, som är helt suverän, men var det nog för "herrn"? Nejdå, han skulle ha sin "bihatt" på sig.

Iallfall så fick vi ingen fisk, och efter ett långt traskande, var vi framme vid liften. På vägen hade hans spö gått sönder, men han fick låna mitt.

Vi började vår vandring hemåt och jag var rejält trött den sista biten uppför backen.



När vi nästan var uppe på gården, så löper en älg framför oss...tror ni att Sergio ser den?
 Nejdå, han hade ögonen på några stenar i backen.
Och han som i flera månader väntat på att se en älg ute i det fria, och missar en framför fötterna

När vi kom hem, så fixade han maten och jag gjorde tårtan.....
vi tog varsitt glas  vin till maten

och en Irish Coffee till tårtan              .....det var ett gott slut på dagen

PS. Innan vi lade oss, så fixade han det trasiga spöet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0