Välkommen att utforska min blogg...

En dag på bilprovningen i Östersund

Här kommer jag, glad i hågen för att göra en efterkontroll på min pickup





Går in och skall anmäla min ankomst   får meddelande att jag inte kan göra en idag ????



Det var så här, jag var sen med att ställa in mig på en besiktning, men kom på gränsen för de två (2) månader som gäller. Fick ombesikning och körde tillbaka den 16 juni. Det blev en klagan på att jag inte åtgärdat en bromsslang fram, det andra var bra. Nu är det till saken att de som skulle fixa bilen inte hittade någon skada på slangen.

Nåväl, de visade på skadan som var "väl gömd" och jag blev tillsagd att komma dit senast måndag (idag) så skulle man kika att den var utbytt, sedan skulle allt vara klart    Trodde jag  .....  
Nejdå, nu var jag alldeles för sent ute sa en av de som jobbar där. De skulle göra en helt ny besiktning...om jag blev arg  vänta..det kan ni skriva upp att jag blev. Man säger inte en sak och menar en annan. Och man skall vara tillräckligt kompetent till att veta vad man pratar om på ett sådant ställe.


Nåväl, nu är den besiktad, men en sak är säker...till Östersunds bilprovning far jag aldrig mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0