Välkommen att utforska min blogg...

Nu vill snart "gubbarna" bli plockade




Eftersom det varit kallare än vanligt iår (här i jämtland) så kommer de härliga röda gubbarna inte att vara färdiga att plockas förrens senare.    Jag brukar plocka dessa härliga gubbar på jordgubbsplantage på Rödön som ägs av: Jan Moberg.  Nu är det bara till att vänta.........................

Har semester nu och det känns skönt - idag är min första semesterdag -
Skall ta det lugnt de första dagarna, sedan skall jag bila ner till Stockholm och hälsa på barn och barnbarn. Och den 29 kommer Sergio med tåget från Göteborg, så jag skall "plocka upp" honom på stationen   så han inte blir "irrandes runt" i den stora staden *ASG*  
   Skoja bara   han om någon klarar sig bra i alla "lägen"   



Efter några dagar skall vi då bila upp till Jämtland för att senare bege oss till Norge och havsfisket igen. Och dra upp större och fler fiskar än förra gången. Vi skall stanna lite längre denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0