Välkommen att utforska min blogg...

En väldigt arg "Tiger"

man peeing







Hur mycket skall vi låta myndigheterna "pissa" på oss "dödliga"

Detta är ett inlägg på ett forum som "tycker till" om Moderaterna
********************

 

Gynnar de redan rika

Allt borgarna har gjort sedan de tillträdde är att sälja ut våra gemensamma egendomar till reapris och gynnat redan rika. Jag röstade på dem eftersom jag efter 2 års arbetslöshet insett att ingen skulle anställa en 55-plussare trots att jag har en hel del utbildning och erfarenhet från olika områden. Det blev fler jobb men bara till dem som redan hade och/eller var i rätt ålder. Att jag skulle uppleva att inte kunna gå till tandläkaren hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Nu har jag med lånade pengar lagat en tand för 3000 hos billighetstandläkarna, ångrar att jag inte drog ut den istället. Snart kommer vi att se gluggar i tänderna som på 50-talet.

Har tidigare haft företag men att starta upp det på nytt utan pengar (aktivitetsstöd på 9000) är inte lätt. Frågade arbetsförmedlingen om jag kunde få skaffa FA-skattsedel för att jobba som konsult på helgerna och fortsätta söka jobb på vardagarna. Ett helgjobb skulle kunna växa till en försörjning men af sa nej, man får annars jobba helger utan avdrag på aktivitetsstödet (om man hittar något). Skrev då till Maud Olofsson men hon har inte svarat. Hon är en besserwisser av värsta sorten och Reinfeldt ser ut som en sårad baby med sina hundögon, undrar hur många som stödjer honom bara av det skälet  A.har också sagt nej till starta eget-bidrag då de anser att min bransch är överrepresenterad.

Borgerskapet har höjt sina redan höga löner med 40 % på kort tid, vilka betalar? Arbetslösa och sjuka så klart - dräggen i deras ögon. De ser oss som arbetsovilliga som ska piskas till att söka jobb men hur lätt är det när man aldrig duger? Har sökt minst 500 jobb per år.

Av Azuriten (idag kl 10:43)

**********

Man får absolut inte bli sjuk i sverige längre, för då kommer man dö av svält.
Jag blir så ARG, hur kan en grupp människor sitta och göra livet svårt
för de svaga (sjuka).  Enligt socialförsäkringensminister Cristina Husmark
är en av de stora förändringarna att man inför en ny form av jobb för sjukskrivna
som riskerar att bli hänvisade till socialbidrag. VA?

Om en sjukskriven inte klarar sin försörjning på grund av minskad sjuklön, och
därmed vänder sig till socialen för att få hjälp, vad händer då? Jo, då skall den stackars sjuka människan först vara tvungen att sälja ev. hus, bil, etc.... För innan dess får de ingen hjälp.

Sedan får man höra att ministrarna får höjda löner, påslag med flera tusen i månaden. Vad pågår? Hur får detta hända. När skall de sluta "slå" på de svaga?
Hur har de "mage" att dra ner på sjukkassan till sjuka  och i samma andetag höja sina löner?

Efter stora påtryckningar så backar regeringen på flera punkter i den nya sjukförsäkring som presenteras i nästa vecka. Mycket sjuka svårt sjuka får behålla sjukpenningen på 80% utan tidsgräns och så vidare. Men var det tvunget till en mer eller mindre "folkstorm" för att de skulle fatta att det första förslaget var helt  förkastligt? Hur är de funtade som inte kan fatta själva att detta inte skulle accepteras. Tro de att vi är dumma?

Om ni går in på länken nedan så kan ni läsa lite om vad en drabbad har skrivit


http://sas59.blogg.se/2008/june/hur-mycket-skall-vi-tala.html

Här ser ni personen själv under sjukhusvistelsen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0