Välkommen att utforska min blogg...

En härlig fiske-resa till Norge

En vecka i Norge

Har man varit i Norge tidigare och upplevt deras underbara land så återkommer man. Jag har varit flera gånger i Norge (bor bara drygt 4 mil från gränsen) För några år sedan var jag upp och fiskade i Svaberget Bindal nästan varje år. Sedan gjorde jag ett uppehåll av olika orsaker, men tidigare iår så for jag och Sergio upp för att havsfiska, och vi bestämde oss för att göra det igen innan vintern. Vilket vi nu gjort.

Jag kommer att lägga ut lite bilder  -  en del får tala för sig själv

Det första stoppet gjorde vi straxt bortanför Nordli. Här ser man Sergio bakom trädet på väg ner för att kasta lite innan vi skall fara vidare. Tyvärr blev det ingen fisk, bara en naturupplevelse.







Naturligtvis så fanns fåren på plats efter vägarna som vanligt.
I Norge på en del ställen ser man att fåren får gå lösa, och de har en benägenhet att hålla sig utmed vägarna. Jag tycker de år en trafikfara, för även om norrmännen är vana vid dem, så finns det turister.
Men det finns skyltar som varnar för får på väg.



Efter några timmars bilresa, når vi äntligen fram till campingen där vi skall vara en vecka.  Svabergs camping ligger sååå vackert mellan höga fjäll och underbart klara vatten. De som innehar campingen är Alf och hans fru, ett underbart par som  verkligen månar om sina gäster.  Hela platsen "andas" stillhet och ro för själen.

Så var vi då äntligen framme på Svabergets camping



Här är stugan där vi bodde Nr. 1



Någon timme efter vi anlänt och installerat oss i stugan tar Sergio och lastar in i bilen för nu skall vi ut på havet.



Väl nere vid båten så kollar Sergio att allt är i sin ordning innan avfärd.



Klappat & klart



Äntligen är vi på väg ut



Så var då fisket igång






Här  har jag tagit mig en "tupplur" man blir trött av att fiska.


Det "drar ihop sig" till ett oväder









Vem "hittade" vi inte ute på havet - om inte Staffan & Maggan
De bor i Hammarstrand, men var tidigare boende i Åkersjön
Världen är liten...... vi hade några trevliga dagar tillsammans på havet



Här har man stannat för en fika och lite "fiske-snack"



Här stoltserar Staffan med en av de 2 laxar han fångade



Här kom vi in efter en lång dag på havet



På kvällen kom de in på ett glas vin
Och naturligtvis så var fisket det stod i fokus under kvällen.



Dagen efter var det dags igen...
Nu var vi inne i fjorden och fiskade där det var lax-fiske som gällde, även då det naturligtvis finns annan fisk där också. Men vi var härinne de tre sista dagarna och den sista kvällen fick då Sergio denna fina LAX. Snacka om en som höll på att hoppa ur båten av lycka.




Här är en del av den fisk vi fick under veckan som gick




Jag som "toka till mig" med kameran



Vid rens - platsen








En dag for vi med Staffan & Maggan till Kolvereid
Staffan tog en "omväg" till Kolvereid för att vi skule få se oss omkring








Vi fiskade lite från land också





Lite vackra bilder















Tavlor från stugan






Vi hade en UR - TREVLIG vecka i Norge












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0